english farsi
شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵


آشنایی با شرکتهای دانش بنیان

شناسه خبر:3277
شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۷:۳۸
چاپ پست الکترونیکی
این مورد را ارزیابی کنید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...Loading...

کریدور خدمات صادرات محصولات دانش بنیان با هدف توسعه بازار صادراتی و محصولات شرکت های دانش بنیان با حمایت “معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری”  و اجرای “موسسه خدمات فناوری تا بازار” در سال ۱۳۹۳ راه اندازی شد. کریدور پس از ارزیابی میزان آمادگی صادراتی شرکت ها با ارایه خدمات توسعه صادرات، شرکت ها را در مسیر بین المللی  شدن و دستیابی به بازارهای صادراتی راهبری و حمایت می کند.

ارایه خدمات از طریق شرکت های خدماتی متخصص هر حوزه (کارگزاران) صورت می گیرد و کریدور با نظارت مستقیم بر کیفیت ارایه خدمات ، نسبت به حمایت از شرکت ها در راستای بین المللی شدن اقدام می نماید. همچنین ، بخش عمده ای از هزینه های این خدمات به صورت بلاعوض از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طریق کریدور صادرات به شرکتها پرداخت می گردد.

شرط لازم برای دریافت این خدمات از سوی شرکت ها، داشتن “تايیدیه دانش بنیان” از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است . در ادامه نیز ارزیابی هایی مبنی بر توانمندی شرکت و محصولات آن در رسیدن به بازارهای جهانی صورت می گیرد و در صورت تایید کریدور حمایت ها و خدمات به شرکت ارایه می گردد.

خدمات کریدور صادرات:

۱-خدمات مشاوره:

-مشاوره بازرگانی بین الملل و صادرات

-مشاوره حمل و نقل

- مشاوره نقل و انتقالات ارزی

و سایر شرکت های دانش بنیان در مسیر صادرات با مشکلاتی در حوزه های مختلف بازرگانی، حمل و نقل، ترخیص کالا، نقل و انتقالات ارزی و … مواجه می باشند، کریدور صادرات این امکان را برقرار نموده که این شرکت ها بتوانند با استفاده از مشاوره افراد خبره مسائل خود را حل نمایند.

۲-حمایت از آموزش

دوره های آموزش بازرگانی بین الملل و صادرات

-دوره های آموزش بازاریابی بین الملل

-دوره های آمورزش نقل و انتقالات مالی بین الملل

-دوره های آموزش عقد قراردادهای بین الملل

-دوره های دیگر مرتبط با حوزه صادرات محصولات دانش بنیان

آموزش های بازرگانی و صادرات یکی از پیش نیازهای مهم در توسعه توانمندی شرکت ها در جهت صادرات و فعالیت اقتصادی بین الملل است. آگاهی از مسیرهای ورود به بازارهای صادراتی، مباحث مرتبط با حمل و نقل بین الملل، نقل و انتقالات ارزی و آشنایی با ادبیات تجارت خارجی، اولین قدم در ارتباط با بازرگانان بوده که در قالب بسته آموزش مورد حمایت کریدور صادرات قرار می گیرد.

۳- حمایت از تهیه اقلام تبلیغاتی

-عکاسی صنعتی محصولات

-طراحی کاتالوگ و بروشور

-چاپ و تولید اقلام تبلیغاتی

-درج تبلیغات محصولات در وب سایت های B2B

داشتن ابزارهای تبلیغاتی از الزامات اولیه معرفی و حضور در شرکت ها در بازارهای بین المللی است. لذا کریدور صادرات، مشاوره مباحث تبلیغات و تهیه ابزارهای تبلیغاتی به منظور ارتباط با مشتریان را از طریق کارگزاران متخصص این حوزه به شرکت های دانش بنیان ارایه می نماید.

۴- حمایت از طراحی و ایجاد وب سایت

-طراحی سایت چند زبانه

-ارزیابی سایت

داشتن یک وب سایت مدون ، جامع و حرفه ای یکی از پیش نیازهای ورود شرکت ها به فضای بین الملل است به همین منظور بخشی از شرکت های دانش بنیان از طریق کریدور صادرات پوشش داده می شود.

۵- حمایت از طراحی صنعتی و بسته بندی صادراتی

طراحی صنعتی محصولات صادراتی با تاثیر در کیفیت، عملکرد، ارگونومی، بسته بندی محصولات، می تواند نقش مهمی در جلب رضایت مصرف کنندگان و موفقیت سایر ابزارهای بازاریابی محصول داشته باشد. برخی از محصولات و تجهیزات تولید داخل با وجود مزیت های فنی و قیمتی، عموماً به دلیل طراحی صنعتی ضعیف و یا فقدان بسته بندی مناسب، در ترغیب مشتریان و رقابت با محصولات خارجی مشابه، مزیت رقابتی مناسب ندارند. لذا این خدمات توسط کریدور صادرات در جهت حمایت از توسعه بازارهای جهانی به شرکت های دانش بنیان ارائه می گردد.

۶-حمایت از اخذ گواهینامه های و مجوزهای بین المللی

-انواع گواهینامه های سیستمی و مدیریتی (نظیر ISOx، GMP و …)

-انواع گواهینامه های انطباق محصول (نظیر GOST، CE، CoC و …)

گواهینامه ها، استانداردها و تاییدهای بین المللی از مهمترین پیش نیازهای ورود به بازارهای جهانی و همچنین یکی از ابزارهای مهم در جلسه اعتماد و اطمینان مشتریان به کارایی، ایمنی و کیفیت محصول است. مشاوره پیاده سازی الزامات و اخذ این گواهینامه ها و استانداردها توسط کریدور صادرات مورد حمایت قرار می گیرد.

۷-حمایت از انجام تحقیقات بازار بین المللی

-تهیه و تدوین گزارش های تحقیقات بازار بین المللی

-خرید گزارش های تحقیقات بازار بین المللی عمومی

ورود به هر یک از بازارهای صادراتی و بین الملل نیازمند دسترسی و تحلیل اطلاعات دقیق و مدون از بازارهای هدف است. تدوین استراتژی ورود به بازار، تحلیل قیمت و رقبا، ارزیابی الگوی مصرفکنندگان و همچنین سیستم های فروش در بازار هدف از الزامات اولیه صادرات موفق می باشد که از طریق تهیه گزارش های تحقیقات بازار بین المللی محقق می گردد. به همین منظور کریدور علاوه بر ارایه این خدمات از طریق کارگزاران متخصص، بخش عمده ای از هزینه های تهیه این گزارش ها را، به شرکت های دانش بنیان ارایه می نماید.

۸-حمایت از تهیه طرح کسب و کار صادراتی

انتخاب راهبردهای مناسب از جمله کسب پیش نیازهای ضروری جهت ورود به بازار جدید صادراتی، تدوین برنامه های عملیاتی، دستیابی به منابع، شناسایی کانال های توزیع از اصلی ترین اجزا یک طرح کسب و کار صادراتی است. کریدور با حمایت از تهیه طرح کسب و کار صادراتی توسط کارگزاران خبره این حوزه، مسیر بین المللی شدن شرکت ها و محقق شدن بازار صادراتی پایدار برای آنها را هموار می نماید.

۹- حمایت از ثبت پتنت و علایم تجاری

-ثبت اختراع (پتنت) بین المللی

-تحلیل پتنت و تهیه گزارش های بررسی نقش پتنت

-ثبت علایم تجاری (برند)‌بین المللی

عدم توجه به قوانین مالکیت فکری در بازار بین الملل می تواند خسارات زیادی را به شرکتهای دانش بنیان تحمیل نماید. مواردی نظیر افشای فناوری در بازار هدف، پیگرد قانونی ناشی از نقض پتنت و یا مالکیت فکری علایم تجاری در بازار هدف از جمله مصدایق این خسارت ها می باشد. به همین منظور بخش عمده ای از هزینه های خدمات مالکیت فکری، نظیر پوشش اختراع بین المللی در بازار هدف، ثبت مالکیت تجاری و بررسی عدم نقش پتنت برای شرکت های دانش بنیان توسط کریدور صادرات پوشش داده شده است.

۱۰-حمایت از حضور در نمایشگاه های بین المللی

-پاویون محصولات دانش بنیان در نمایشگاه های خارجی

-حضور مستقل در نمایشگاه های خارجی

هدف از حضور در نمایشگاه های بین المللی، توسعه بازار محصولات، برندسازی، ارزیابی رقبا، رصد فناوری و توسعه برند ملی کشور در خصوص تولید محصولات با فناوری بالا در بازارهای بین المللی است. در همین راستا بخشی از هزینه های حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه های بین المللی خارجی توسط کریدور صادرات تامین گردیده است. حمایت از حضور در نمایشگاه های خارجی به شرکت های دانش بنیانی تعلق می گیرد که برخی از شرایط اولیه زیرساختی و کیفی را از دو جنبه شرکت و محصول دارا باشند.

۱۱- حمایت از اعزام و  پذیرش هیات های تجاری

-اعزام هیات تجاری جهت رصد فناوری در نمایشگاه های فناوری و بین المللی

-پذیرش هیات تجاری به منظور بین الملل سازی نمایشگاه های محصولات دانش بنیان و مذاکرات تجاری

ارتباطات بین المللی یکی از نیازهای مهم در فرآیند بین المللی شدن شرکت ها و صادرات محصولات و خدمات می باشد و حضور در هیات های تجاری بین المللی همواره می تواند در ایجاد این ارتباطات موثر نقش آفرینی نماید. پذیرش و اعزام این هیات ها و یا افراد می تواند با هدف های مختلفی نظیر یافتن شرکای تجاری، توسعه بازار، رصد رقبا و فناوری های مشابه، سرمایه گذاری مشترک ، آموزش و کسب تجربه در حوزه بین الملل باشد. بر همین مبنا کریدور اعزام و پذیرش هیات های تجاری را در راستای صادرات محصولات دانش بنیان مورد حمایت قرار داده است.

نویسنده:

بازدید: 212 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۷:۵۳

پاسخ دهید

© کلیه حقوق این پورتال متعلق به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی زنجان است.