english farsi
شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵


دومین جلسه شورای عالی مشورتی برند شهر زنجان

شناسه خبر:4555
شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۰
چاپ پست الکترونیکی
این مورد را ارزیابی کنید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...Loading...
106

دومین جلسه شورای عالی مشورتی برند شهری  با هدف تداوم راهبرد و هدایت عملی پروژه برند شهر زنجان با حضور استاندار محترم و جمعی از مسئولین اجرایی استان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان برگزار گردید.

مهندس جمیلی رئيس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان ضمن خیرمقدم و تبریک حلول ماه مبارک رمضان به مباحث مطرح شده در جلسه اول و شیوه نامه مربوطه اشاره کرد و گفت : طبق دستورالعمل و شیوه نامه مدون، قرار بر این گردید تا هر گونه اصلاح و بازنگری در متن شیوه نامه ممکن باشد و هر جا که نیاز به اضافه کردن مطالبی در جهت پیشبرد هدف مشترک شورا احساس شود ، این امر محقق گردد.

107

در این جلسه آقای دکتر شکرخواه مشاور محترم شرکت فرآیندسازان وانیا به عنوان پیمانکار و مجری طرح ، از مجموعه اعضاء این شورا به مثابه یک تیم واحد نام برده و آن را شبیه سازمانی مشارکتی برای برند شهری زنجان نام برد که از سطوح مختلف شهر در آن حضورداشته و بایستی نظرات طیفهای مختلف در شیوه نامه اضافه شود. وی بیان داشت گفتگوهایی با اشخاص مختلف در جلسات تکمیلی گذشته انجام شده و به برداشت ها، نظریات و خواستهایی در بخش های مختلف سیاسی، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی منجر گردید و سعی بر انجام کلیه تلاشها در جهت یک کار کاملاً علمی با نتیجه ای علمی می باشد. مشاور طرح وجه مشترک پروژه های شکست خورده در سراسر جهان را ضعف سازمانی نامید و تاکید کرد برای موفقیت بایستی اعضاء سازمان از طیف کلی و عمومی شهر باشند تا بتوان از اجتماع آنها به عنوان صدای کل شهر تلقی نمود.

دکتر شکرخواه به شیوه تحقیقاتی با روش اکتشافی و باز در این پروژه اشاره کرد و گفت میتوان در هر مرحله بصورت مداوم نظرات را به شیوه نامه اضافه نمود تا نهایتاً بتوانیم با جمع آوری نتایج مکان را به موقعیت تبدیل نماییم.

در ادامه جلسه مهندس گنجوی نماینده مشاور طرح در خصوص نتایج بدست آمده از فاز اول تحقیقات گزارش ارائه نموده و بیان داشت: برندشهری مزیت رقابتی شهر را پیش بینی ، شناسایی و آن را تبدیل به برگ برنده و هویت رقابتی شهر می نماید که نهایتاً منجر به رونق اقتصادی شهر خواهد گردید.

وی به منطقی به نام نردبان مزایای برند شهری اشاره کرد و آن را توجیه کننده عناصر بوجود آورنده برند شهری و ویژگیهای منتج از آن و مزایای مربوطه و نهایتاً هویت رقابتی صادره از آن نامید که در پله نهایی نردبان قرار می گیرد.

گنجوی نتیجه تحقیقات مرحله اول را حول دو محور بودن در مسیر شاهراه ارتباطی و داشتن عنوان شهر علم و فرهنگ و آئین های خاص بررسی و از اعضاء شورا درخواست کرد ضمن تکمیل لیست ویژگیهای مثبت ارائه شده در گزارش دو خصیصه فوق را مدنظر داشتند و مورد بررسی قرار دهند.

photo_2016-06-11_11-12-00

آقای مهندس انصاری استاندار محترم در این جلسه ضمن تشکر از تلاشهای انجام شده به اهمیت رونق اقتصادی در شهر زنجان اشاره کرد و تاکید نمود: بایستی کاملاً مشخص باشد که از محتوای این پروژه چه چیزی عاید شهر خواهد شد.

وی در ادامه ابراز داشت وجود یک عنصر خاص در گزارشها به صرف ابراز نظر شخصی یا گروهی ولو به تعداد  قابل توجه، نبایستی به پیشینه و بافت شهر و مزیت تشکیل دهنده برند شهری نسبت داده شود و در این امر باید مطالعه جامع و کاملی انجام شده و محل بالندگی و رشد و نمو آن عنصر خاص حتماً بایستی در شهر موجود باشد تا بتوان آن را جزء مزایای استفاده شده در برند شهری نامید.

مهندس انصاری با بیان اینکه نباید در ایجاد برند شهری زنجان از بخش خاصی از افکار عمومی شهر تبعیت نمائیم، اضافه کرد: بایستی در این امر نیم نگاهی به هدف داشته و نظر غالب را که در بردارنده صدای عموم شهر باشد، برای پیشبرد طرح در نظر گرفته و نهایتاً به مفهومی دست یابیم که شهر را بهتر از آنچه هست و مبین کل افکار جامعه شهری نیز باشد مدنظر داشته باشیم.

مقام عالی استان در پایان از پیمانکار مجری طرح خواست تا در پایان هر ۴ مرحله پیش بینی شده برای مطالعات، یافته های خود را به اعضاء شورا گزارش داده و به سوالات مطرح شده از جانب مشاور طرح در اولین فرصت تا قبل از جلسه آتی پاسخ داده و نظرات را به دبیرخانه مستقر در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان تحویل نمایند.

 

نویسنده:

بازدید: 211 دفعه آخرین ویرایش در شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۲

پاسخ دهید

© کلیه حقوق این پورتال متعلق به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی زنجان است.