english farsi
دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۵


سمینار استراتژی سرمایه گذاری و تحلیل بازار مسکن سالهای ۹۶-۹۴

شناسه خبر:2614
یکشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۳۴
چاپ پست الکترونیکی
این مورد را ارزیابی کنید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...Loading...
zanjan chamber- اتاق زنجان- سمینار  استراتژی سرمایه گذاری و تحلیل بازار مسکن 2

درشرایط فعلی که بازار مسکن در رکود شدید قرار دارد، فراهم شدن زمینه تحریک دو سویه عرضه و تقاضا برای بازگشت به بازار می تواند موثر باشد.

با توجه به اینکه بخش مسکن می تواند به عنوان یک راهبر و پیشگام در برون رفت از رکود بخوبی ایفای نقش کند و از سوی دیگر به جهت ارتباط زیاد این بخش با صنایع مختلف در کشور توجه خاص به بحث مسکن و رفع مشکلات موجود در آن حائز اهمیت است و از آنجایی که دولت نمی خواهد هر کاری را انجام بدهد که بخش مسکن رونق پیدا کند، پس باید به دنبال یافتن راهی که به درد مردم بخورد و به رفاه آنها اضافه شود باشیم که اتاق زنجان به نوبه خود به عنوان نماینده بخش خصوصی با برگزاری سمینارهایی از جمله استراتژی سرمایه گذاری و تحلیل بازار مسکن سالهای ۹۴ تا ۹۶ با حضور اساتید مجرب، در این خصوص سهمی برای خود قائل گردیده است.

در این سمینار که با شرکت مدیران دستگاه های بخش دولتی و خصوصی ، کارشناسان و فعالان این حوزه تشکیل گردید اسفندیار سلطانی ریاست محترم انجمن انبوه سازان استان زنجان با بیان اینکه در شرایط حاضر که دولت دچار تورم رکودی شده و بحث مسکن هزینه سرباری برای دولت محسوب می شود و شاید میلی هم برای انجام حرکتی برای مسکن ندارد صراحتاً می توان گفت: دولت شریک خوبی نیست، ممیز و داور خوبی ست.

zanjan chamber- اتاق زنجان- سمینار  استراتژی سرمایه گذاری و تحلیل بازار مسکن 1

سلطانی با تاکید بر بحث عرضه و تقاضا عنوان کرد: اگر چه در حال حاضر شرایط خرید مسکن و ساخت و ساز مساعد است ولی باید عرضه و تقاضا بطور متقابل صورت گیرد تا این امر نهایتاً به تزریق پول در اقتصاد منجر گردد و رفع مشکلات بخش مسکن نتیجه مطلوب آن به سایر بخشهای اقتصادی نیز تسری یابد.

دکتر ملکی به عنوان مدرس در این سمینار با اشاره به اینکه بازار مسکن رفتار نسبتاً منطقی دارد گفت: در مقابل این رفتار منطقی اکثر فعالین بازار مسکن نمی دانند که شناخت لازم را از تحولات این بازار ندارند و در این مسیر اتکاء به اخبار نیز گاهاً می تواند گمراه کننده باشد.

ملکی موارد متعددی را جهت بحث و بررسی در خصوص بخش مسکن مطرح نمود و با حاضرین به اشتراک گذاشت و در یک تقسیم بندی کلی از دوره های رکود و رونق بازار مسکن از فعالان بازار مسکن خواست ضمن شناسایی این دوره ها تصمیم صحیح متناسب با هر دوره را در خصوص خرید، فروش، ساخت، مشارکت، سرمایه گذاری و … اتخاذ کنند.

در یک جمع بندی می توان گفت: سال ۱۳۹۰ اوایل رونق و ۱۳۹۴ اواخر رکود بازار مسکن شناخته شده است که این تقسیم بندی هم در ۶ مرحله به شرح زیر اعلام گردیده است. اوایل رونق ۱۳۹۰، اوج رونق ۱۳۹۱، پایان رونق فصل ول ۱۳۹۲، اوایل رکود سه فصل آخر ۱۳۹۲، تثبیت رکود ۱۳۹۳ و اواخر رکود ۱۳۹۴

نویسنده:

بازدید: 315 دفعه آخرین ویرایش در یکشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۳۴

پاسخ دهید

© کلیه حقوق این پورتال متعلق به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی زنجان است.