english farsi
شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۵


کارگاه آموزشی “قیمت تمام شده محصول- خدمات “

شناسه خبر:2046
چهارشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۲۹
چاپ پست الکترونیکی
این مورد را ارزیابی کنید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...Loading...
اتاق زنجان  -Zanjan Chamber  -کارگاه آموزشی قیمت تمام شده محصول

با توجه به اهميت دسترسی به اطلاعات صحيح در تصميم گيرهای مديران و توسعه تكنولوژيهاي پيشرفته در ابعاد مختلف توام با افزايش پيچيدگي و تنوع فعاليتها، درك اين تغييرات و سنجش تاثيرات آن بر هزينه هاي سازماني اهميت زيادي دارد. اين امر براي واحدهاي توليدي ، خدماتي و … بسیار با اهمیت مي باشد. بديهي است كه شناخت اين فعاليتها و سنجش تاثيرات آن بر بهای تمام شده خدمات، مستلزم طراحي يك سيستم مناسب و کارآ هزينه يابي است تا قادر به شناخت تنوع وپيچيدگي فعاليتها و در نظر گرفتن آن بر هزينه هاي ارائه خدمات باشد.

به همین منظور کارگاه آموزشی “قیمت تمام شده محصول- خدمات ” جهت مدیران و کارشناسان مالی و علاقمندان به این حوزه در محل اتاق بازرگانی زنجان به صورت رایگان برگزار گردید.

در همین راستا استاد الهی نسب پس از ارائه تعریفی جامع از هزینه یابی به بررسی در مورد اهداف و منافع هزینه یابی بر مبنای هدف پرداخت و عنوان کرد : هدف اوليه از بكارگيري هر سيستم هزينه‌يابي، دستيابي به هزينه محصولات و خدماتي است كه توليد و ارائه مي‌شود. سيستم هزينه‌يابي بايد در عمل، اقتصادي و مقرون به صرفه باشد و بتواند به تخصيص مبلغ هزينه‌ها به هر يك از محصولات و خدمات به گونه‌اي منجر شود كه هزينه منابع لازم براي ساخت آن محصولات را به نحوي معقول انعكاس دهد، نظر به فن‌آوريهاي مختلف ساخت، توليد و تركيب محصولات، سيستم‌هاي هزينه‌يابي در واحد هاي توليدي و خدماتي مختلف، متفاوت است .

الهی نسب همچنین ادامه داد: وقتي صحبت از هزينه‌ يابي مي شود، منظور يك يا چند مورد از موارد زير است :

الف ـ تعيين بهاي تمام شده ساخت يك محصول

ب ـ تعيين بهاي تمام شده ارائه يك خدمت

ج ـ تعيين روشي كه بوسيله آن بتوان هزينه‌ها را مديريت كرد.

همچنین در این کارگاه یک روزه مطرح شد: هزينه‌يابي از آن جهت به عنوان بازوي توانمند مديريت محسوب مي‌شود كه اطلاعات مؤثري در جهت انجام مذاكرات آگاهانه، شركت در مناقصات، تخصيص ظرفيت‌هاي توليدي به محصولات سودآور و راهبري، سرمايه‌گذاري جديد براي توسعه ظرفيت‌هاي توليدي در اختيار مديران عالي قرار مي‌دهد.

و با توجه به این امر يكي از الزامات اساسي سازمان ها و واحدهاي پيشرو كه توانسته‌اند به حيات خود ادامه داده و همواره در مسير رشد و توسعه قرار گيرند و در رقابت‌هاي جهاني نقش فعال داشته باشند مجموعه هايي هستند كه داراي سيستم هزينه‌يابي مؤثر و مناسبي بوده‌اند.

در ادامه ضمن اشاره به مسئله کاهش قیمت تمام شده به عنوان چالش اصلی پیش روی مدیران در بحث بازار مطرح شد: بدون شک در دوران بحران‌های ناشی از تحریم‌های اقتصادی ، سازمان‌هایی توانستند بقای خود را حفظ نمایند که با مدیریت صحیح و کارآمد، قیمت تمام ‌شده محصولات و خدمات خود را کاهش داده و مشتریان خود را حفظ نمودند و در نتیجه در بازارهای رقابتی نیز سهم بیشتری از بازار را نصیب خود نمودند.

نویسنده:

بازدید: 225 دفعه آخرین ویرایش در چهارشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۶:۲۹

پاسخ دهید

© کلیه حقوق این پورتال متعلق به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی زنجان است.