سمینار ادیسه ی یک کارآفرین

سمینار ادیسه یک کارآفرین با تدریس آرش گلنام برای علاقمندان و جویندگان سبک و روش های نوین کارآفرینی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان برگزار گردید. ایشان با تاکید بر اینکه ضرورت برگزاری این دوره ها به منظور آشنایی جوانان با فاکتورها و روش های مبدل شدن به یک کارآفرین و بالا و پایین های این راه شیرین و پر پیچ و خم غیر قابل انکار است افزود فرآیند کارآفرین شدن در چهار مرحله اتفاق می افتد وی ادامه داد مرحله اول عزیمت و ترک شرایط عادی و همیشگی و هجرت از ناحیه راحتی و آسایش است که البته در این فاز یک بی میلی نسبت به تغییر وجود دارد ولی با دو پرسش اساسی می توان این مرحله را به خوبی سپری کرد از جمله دلایل عدم رضایت از شرایط موجود و آگاهی از کارهایی که نباید انجامشان داد. ایشان ادامه داد بعد از پذیرش عزیمت از راحتی باید از یک مرز عبور کرد که این مرز یک سقوط و چالش دارد در واقع در این فاز زمان رویارویی با ترس درون است که همواره قوی تر از ما و همچنین مانع تصمیم و حرکت ما بوده است. تجربه های این بخش، شکست های اولیه و زمین خوردن هاست که بی شک برای پیمودن ادامه راه، همت و شجاعت برخاستن را می طلبد. در صورت عبور از این فاز به مرحله ی سوم ورود کرده ایم که مسیر برگشت به افق های روشن را پیش رو خواهید داشت در اصل بازگشت به روشنایی رخ داده است و مهمتر آنکه ماحصل قرار گرفتن در این چرخه و گذر از فازهای اول و دوم، اندوخته و دانسته های شما را نیز ارتقا داده است. وی ادامه داد حال با تجربه های احراز شده و قدم های استوار زمان مواجهه با مرحله ی نهایی رسیده است تصور می کنید چه چیزی در انتظار شما باشد؟ در این فاز باز هم بازگشت داریم اما بازگشت به محلی بالاتر از مکان اولیه. به طور کلی این چرخه حیاتی که رشد و بالندگی را به ارمغان می آورد حتما یک عزیمت، چالش و شکستی را بهمراه دارد. اما نکته مهم این چرخه در استمرار آن است که در هر دوره دشورای ها بیشتر و جایگاه کسب شده بالاتر می رود. دکتر آرش گلنام ضمن ارائه ی تجربه های خود در پروسه کارآفرینی از نمونه های برتر و موفق که تابع این چرخه بوده اند را یاداور شد وی افزود شرکت Amazon به عنوان یک نتیجه از آنچه که بنیانگذار آمازون، جف بیزوس، «چارچوب کمینه‌سازی پشیمانی» نامیده، تأسیس شده‌است، که تلاش‌هایش را برای از بین بردن هرگونه پشیمانی برای غیبت در انعکاس کسب و کار اینترنتی در آن زمان توصیف می‌کرد.در سال ۱۹۹۴، بیزوس شغل خود را به عنوان معاون رئیس D. E. Shaw & Co. را رها کرد و به سیاتل، واشینگتن نقل مکان کرد. او شروع به کار بر روی یک طرح تجاری که در نهایت تبدیل به Amazon.com شد کرد.در ۵ ژوئیه، ۱۹۹۴، بیزوس این شرکت را با نام Cadabra تأسیس کرد. چند ماه بعد، پس از اینکه یک وکیل نام اصلی شرکت را اشتباهاً «مرده» (cadaver) شنید، نام شرکت را به Amazon.com تغییر نام داد. در سپتامبر ۱۹۹۴، بیزوس آدرس اینترنتی Relentless.com را خریداری کرد و به‌طور خلاصه به نام فروشگاه بی نظیرش نامگذاری کرد، اما دوستانش به او گفتند که این نام کمی شوم است اما دامنه هنوز متعلق به بیزوس است.

نظر شما
همه ی نظرها (0)
نتیجه‌ای یافت نشد.