چاپ کردن این صفحه
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در بازدید از واحدهای نساجی استان زنجان خبر داد

کاهش تعرفه واردات ماشین آلات صنایع نساجی به یک درصد در مجلس پیگیری می شود/ صنعت نساجی ظرفیت بزرگی در اشتغالزایی دارد

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، برنامه بازدید یک روزه دکتر مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از واحدهای نساجی استان به همت اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.
بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طی یک روز از واحدهای تولیدی سرجین بافت، لایی ساز، نیک ریس، اطلس جین بافت و واحدهای زیر مجموعه پرچین و پرریس، پویا ریس ابهر، نساجی رازی ابهر و نخ و الیاف آپادانا ابهر بازدید و از نزدیک در روند کار و تولید این واحدها قرار گرفت.
مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این جلسه با اشاره به بازدید های صورت گرفته به همت اتاق بازرگانی زنجان از واحدهای تولیدی صادراتی صنعت نساجی استان، ابراز کرد: در صنعت نساجی رتبه دوم کشور را داریم که نشان از ظرفیت بالای این صنعت در استان می باشد.
وی با بیان اینکه 8 درصد کل صنعت استان در صنعت نساجی قرار گرفته و اشتغال بالایی را نصیب خود کرده است، تصریح کرد: این صنعت با ظرفیت بسیار خوبی که در خود دارد می تواند با شکوفا شدن،شاخص اشتغال را نیز افزایش دهد.
طاهری با بیان اینکه در استان زنجان رویکرد جدیدی آغاز شده و آموزش ها در حال حرکت به سمت مهارت ورزی و آموزش آن می باشد، گفت: بر همین اساس در چند بخش با سازمان ها و دستگاه هایی چون آموزش فنی حرفه ای، آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان برنا مه هایی در زمینه ایجاد آموزش های مهارت محور صورت خواهد گرفت.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در راستای بهبود صنعت نساجی در استان زنجان و در کشور گام برداشته و در راستای تسهیل زمینه فعالیت فعالان در این بخش موارد را در مجلس پیگیری خواهیم کرد، اظهار کرد: در چهارچوب قانون هر آنچه در توان باشد را برای بهبود و توسعه این صنعت و اقتصاد کشور به کار بسته خواهد شد.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از پیگیری کاهش تعرفه واردات ماشین آلات صنایع نساجی از ۵ درصد به یک درصد خبر داد و افزود: ما در مجلس حمایت از تولید را وظیفه خود میدانیم.
طاهری با تاکید بر اینکه پتانسیل استان در حوزه صنعت نساجی بسیار بالا می باشد، ابراز کرد: صنعت نساجی از صنعت های بزرگ و بسیار خوب استان زنجان است که می‌تواند اشتغال و توسعه اقتصادی خوبی را ایجاد کند.
وی صنعت نساجی را یکی از صنایع پاک برشمرد و ابراز کرد: این صنعت به شدت اشتغالزا بوده و ظرفیت های بالایی در استان دارد که با همکاری و هماهنگی می تواند هر چه بیشتر شکوفا شود.
طاهری با بیان اینکه در بخش نیروی کار ماهر در استان با مشکل مواجه هستیم، ابراز کرد: صنعت نساجی می تواند با همکاری دانشگاه، آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه‌ای نیروی کار ماهر موردنیاز خود را آموزش داده و به کار گیرد.
در این جلسه همچنین فعالان حوزه صنعت نساجی استان زنجان به بیان مشکلات، پیشنهادات و موارد خود پرداختند که از آن جمله می‌توان به موضوع مواد اولیه وارداتی، تولید با کیفیت و رقابتی، تعرفه واردات، تسهیلات وارداتی، تجارب موفق سایر کشورها در حمایت از صنعت نساجی، واقعی شدن تعرفه ها، زنجیره تولید در صنعت نساجی؛ حمایت ها در این بخش و برنامه های صادراتی قوی برای حضور در بازار کشورهای مختلف؛ نابسامانی‌های ارزی و مساعدت های حوزه بانکی و مشکلات و موارد مربوط به آب اشاره کرد.
انتهای پیام/الف.میم

We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…