چاپ کردن این صفحه
نایب رئیس اتاق بازرگانی مطرح کرد:

صنعت نساجی استان می تواند شاخص اشتغال، توسعه، صادرات و رشد اقتصادی زنجان را افزایش دهد

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، برنامه بازدید یک روزه دکتر مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از واحدهای نساجی استان به همت اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.
بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی طی یک روز از واحدهای تولیدی سرجین بافت، لایی ساز، نیک ریس، اطلس جین بافت و واحدهای زیر مجموعه پرچین و پرریس، پویا ریس ابهر، نساجی رازی ابهر و نخ و الیاف آپادانا ابهر بازدید و از نزدیک در روند کار و تولید این واحدها قرار گرفت.
محمود ضرابی نایب رئیس اتاق بازرگانی زنجان در جلسه جمع بندی بازدیدها با اشاره به اینکه صنعت نساجی استان رتبه دوم کشور این بخش را در اختیار دارد، ابراز کرد: طی سالهای گذشته این صنعت مظلوم بوده و موارد و مشکلات عدیده ای داشته، اما بازدید امروز و هماهمنگی مسولان استانی و کشوری نوید بخش روزهای پر از امید برای این صنعت خواهد بود تا در راستای توسعه این صنعت گام برداشته شود.
وی با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته سرمایه گذاری خوبی در حوزه صنعت نساجی در استان زنجان صورت گرفته و سرمایه گذاران بزرگی از کشور در استان حضور پیدا کرده اند، تصریح کرد: صنعت نساجی از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است که می تواند هم در شاخص افزایش اشتغال در استان، توسعه تولید و صادرات و رشد اقتصادی و جایگاه استان در صنعت کشور نقش بسزایی را ایفا کند.
نایب رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر ایجاد ارزش افزوده صنعت نساجی، تصریح کرد: این صنعت دارای مشکلاتی در بخش های مختلف است که از آن جمله می توان به واردات مواد اولیه و با کیفیتی که استاندارد صادراتی سایر کشورهای جهان برخوردار باشد و تولید با کیفیتی را رقم زند، اشاره کرد.
ضرابی ادامه داد: موضوع اعطای تسهیلات بانکی، ساز و کارهای هماهنگ برای صادرات و مشکل تعرفه ترجیحی و بازارهای رقابتی صادراتی و ... از مشکلاتی است که در صورت حل آن می توان توسعه و اشتغال بسیار مطلوبی را برای این صنعت متصور بود.
ناصر فغفوری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه استان زنجان از نظر اشتغال وضعیت مطلوب تری داشته و نرخ بیکاری استان ۵.۴ درصد است، ابراز کرد: صنعت نساجی استان یکی از صنایع تاثیر گذار و در این بخش شرکت هایی در استان حضور دارند که در صنعت نساجی به عنوان برند در سراسر کشور شناخته می شوند.
وی ادامه داد: ۲۵ درصد اشتغال حوزه صنعت استان در حوزه نساجی است که این ظرفیت قابلیت افزایش نیز دارد.
انتهای پیام/الف.میم

We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…