استاندار زنجان در نشست تخصصی هم اندیشی اقتصادی با حضور معاون وزیر اقتصاد در اتاق بازرگانی زنجان تاکید کرد

لزوم تشکیل یک قرارگاه منظم اقتصادی برای ثبات در امور گستره خارجی و همچنین داخلی

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، نشست تخصصی هم اندیشی اقتصادی با حضور معاون محترم وزیر اقتصاد و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در محل سالن جلسات شهید شهریاری اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

محسن افشارچی استاندار زنجان در این جلسه اظهار کرد : هماهنگی بسیاری از مسائل از طریق استانداری و معاونت هماهنگی اقتصادی ها انجام می شود، اما به راحتی رخ نمی دهد به دلیل آنکه قوانین بالا دستی تنظیم می شود که بطور معمول ناظر بر مشکلات ما در استان ها نیست.

وی خاطر نشان کرد: به صورت ناگهانی آئین نامه ای اعلام می شود که کل فعالان اقتصادی را با مشکلاتی مواجه می کند.

این مسوول با بیان اینکه یک ساختار غلط در کشور داریم چرا که بر مبنای اقتصاد نفتی شکل گرفته است، ادامه داد: تمرکز در جایی است که پول وجود دارد، از طرفی کشورمان در وضعیت عادی قرار ندارد، اگر می پذیریم که در مبارزه با نظام سلطه هستیم باید ساز و کار آن مشخص شود.

وی با بیان اینکه سفت بستن کمربندها یعنی اینکه یک قرار گاه منظم اقتصادی وجود داشته باشد، اضافه کرد: این موضوع می تواند هم ثبات در گستره جهانی و ثبات انسجام در گستره داخلی کشور را پیگیری کند که این موضوع اهمیت بسزایی دارد.

افشارچی با اشاره به اینکه با وجود اینکه قانون داریم اما به شکلی دیگر تفسیر می شود، افزود: زمانی نفت داشتیم که صادرات کشورمان به صورت فانتزی مطرح بود اما در زمان حاضر سرمایه گذاری اهمیت بسزایی پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشورمان بر مبنای صادرات غیر نفتی است، خاطر نشان کرد: باید برای چیزهای که یک دلار ارز می آورد متفاوت تر نگاه کنیم این در حالی است اختیارات انجام کارها و افزایش صادارت و بهره وری اقتصادی در استان را نداریم و به جای آن در بالا دستی ها عدم انسجام و هماهگی وجود دارد.

 انتهای پیام/الف.میم

تماس با اتاق بازرگانی زنجان

۴ – ۳۳۴۶۳۷۷۰ – ۰۲۴
۳۳۴۶۳۷۷۷ – ۰۲۴
irdirector@zccima.ir
بزرگراه گاوازنگ - مجتمع ادارات ،روبروی برق منطقه ای- اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان
لینک شبکه های اجتماعی :
  

نقشه دسترسی به اتاق بازرگانی زنجان

دسترسی به اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…