رئیس اتاق بازرگانی زنجان در جلسه بررسی مشکلات فعالان اقتصادی استان زنجان با حضور استاندار محترم زنجان و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در اتاق بازرگانی:

بیشتر معضلات و مشکلات موجود در امور مالیاتی مربوط به عدم آشنایی با قوانین است/رگزاری کلاس‌های آموزشی برنامه‌ریزی  شده در راستای تسهیل امور مربوط به مالیات برای مودیان از سوی اتاق زنجان

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، جلسه بررسی مشکلات فعالان اقتصادی استان زنجان با حضور استاندار محترم زنجان و رئیس کل سازکان امور مالیاتی کشور  در محل سالن جلسات شهید شهریاری اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

علی یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان در این جلسه با تاکید بر اینکه رعایت عدالت مالیاتی بسیار مهم می باشد، اظهار کرد: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته در بخش های مربوط به امور مالیاتی، فعالان اقتصادی مشکلاتی دارند که باید شنیده و حل شود.

یگانه فرد با اشاره به همکاری همه جانبه اتاق باری پیشبرد امور و حل مشکلات فعالان اقتصادی در بخش های مالیاتی با سازمان امور مالیاتی استان و برگزاری کلاس‌های آموزشی برنامه‌ریزی  شده در راستای تسهیل امور مربوط به مالیات برای مودیان، گفت: اتاق بازرگانی زنجان ذاتا همراه دولت و همچنین مدافع بخش خصوصی است.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر معضلات و مشکلات موجود در امور مالیاتی مربوط به عدم آشنایی با قوانین است، تصریح کرد: انتظار از امور مالیاتی اصلاح آیین نامه‌ها و شفاف سازی بخشنامه‌ها است.

در ادامه این جلسه گزارشی از وضعیت اقتصادی استان ارائه و مشکلات احصا شده که به همت اتاق بازرگانی زنجان تهیه و آماده شده بود ارائه شد ک در این گزارش اعلام شد که استان یک هزار و 231 واحد صنعتی دارد که که 28 هزار و 376 اشتغال را ایجاد کرده است.

طرح‌های مهم در دست اجرای بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی در این گزارش 145 مورد اعلام و اشتغال ناشی از آن هم 7 هزار و 800 نفر با سرمایه‌گذاری 83 هزار میلیارد ریالی محقق خواهد شد.

همچنین در این گزارش تعداد معادن فعال 266، سلب امتیاز شده 81 و متروکه هم 9 واحد اعلام شد.

سهم بخش کشاورزی، شکار و جنگلداری، ماهیگیری از ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصاد  از اقتصاد استان در این گزارش 14.99 درصد اعلام شد و پیشنهاداتی برای حل مشکلات پیش روی این فعالیت‌ها در حوزه مالیات ارائه شد.

در ادامه این جلسه فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با تقدیر از اتاق بازرگانی و اصناف استان زنجان برای همکاری تنگاتنگ با این اداره کل کار اظهار کرد: همکاری این ارگان‌ها منجر به تحقق سهم‌های تعیین شده برای استان زنجان در امور مالیاتی شده است.

 مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان به استرداد ۷۲ میلیارد تومان طی سال گذشته به طلبکاران امور مالیاتی اشاره و تصریح کرد: این مبلغ در سال جاری ۲۴۰ میلیارد تومان بوده است که به حساب اشخاص حقیقی و حقوقی واریز شده است.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر درخواست قابل توجهی از طرف واحد‌های فعال اقتصادی در امور مالیاتی وجود ندارد، گفت: چند شرکت در این مورد درخواست‌هایی را طی چند روز گذشته ارائه کرده‌اند.

 شکوری بخشودگی مالیاتی سال جاری را ۶۳۹ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این مبلغ نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد افزایش یافته است.

 مدیر کل امور مالیاتی استان زنجان معافیت صادرکنندگان استان زنجان از ماده ۱۴۱ را از مالیات ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: در این مدت ۳۰۰ مورد مکاتبه با دفاترپیشخوان اتاق بازرگانی و اسناد مکاتبه انجام و امور پیشرفته است.

 وی ادامه داد: مبلغ پرداختی به حساب شهرداری‌های استان هم از ۶۲۵ میلیارد تومان سال گذشته به یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سال جاری افزایش یافته است.

 شکوری به تغییرات روی داده در اعضای هیات دادرسی‌ها اشاره و تاکید کرد: در حال حاضر این هیات متشکل از نفر از نمایندگان امور مالیاتی اصناف اتاق بازرگانی در این هیئت فعالیت می کنند.

انتهای پیام/الف.میم

تماس با اتاق بازرگانی زنجان

۴ – ۳۳۴۶۳۷۷۰ – ۰۲۴
۳۳۴۶۳۷۷۷ – ۰۲۴
irdirector@zccima.ir
بزرگراه گاوازنگ - مجتمع ادارات ،روبروی برق منطقه ای- اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان
لینک شبکه های اجتماعی :
  

نقشه دسترسی به اتاق بازرگانی زنجان

دسترسی به اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…