سفیر ایران در ارمنستان در جلسه مشترک با رئیس اتاق بازرگانی زنجان تاکید کرد

با نقشه راه زمینه تجارت استان زنجان با کشور ارمنستان فراهم است

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، جلسه مشترک علی یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان با عباس بدخشان ظهوری سفیر ایران در ارمنستان، جهت گسترش روابط تجاری و سفر هیات تجاری استان زنجان به این کشور ظهر روز سه شنبه 2 شهریورماه 1400 برگزار شد.

عباس بدخشان ظهوری سفیر ایران در ایروان نیز با تاکید بر اینکه برنامه های در نظر گرفته شده هیات تجاری زنجان از سوی اتاق بازرگانی مفید و مطلوب و می تواند مثمرثمر باشد، اظهار کرد: بازدید از استان همجوار و مرزی ارمنستان با ایران نیز می تواند از برنامه های این هیات باشد.
وی با اشاره به اینکه ارمنستان کشوری حاصلخیز، کوهستانی و پرآب است که همین مهم زمینه کار مشترک در بخش مرتع داری، دامپروری ، کشاورزی و شیلات را فراهم کرده است، ابراز کرد: بازار کشور ارمنستان بازاری رقابتی است و در عین حال جدا از ظرفیت های بازار این کشور، دروازه ورود به بازار 200 میلیون نفری اوراسیا و پلی به جهان خارج است.

ظهوری با بیان اینکه ارمسنتان با ایران دارای روابط دیرینه تاریخی و 3 هزار ساله بوده و همواره در همکاری های سیاسی و اقتصادی و ...، همکاری مطلوبی با ایران داشته و ارامنه زیادی در ایران زندگی می کنند که همه به خوشنامی معرف هستند، گفت: چنانچه حضور در بازارهای تجاری این کشور با نقشه راه و متفادوت باشد، نتایج کار مطلوب خواهد بود ، چرا که همه شرایط لازم برای حضور ایران در بازار ارمنستان مهیا شده است.

سفیر ایران در ارمنستان با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های تجاری مشترک در سطح مطلوب و معرفی محصولات تولیدی ایران می تواند زمینه خوبی را برای همکاری های تجاری در آینده فراهم نماید، افزود: متاسفانه هنوز به نحوه شایسته ای محصولات و ظرفیت های تولیدی ایران به بسیاری از کشورها از جمله ارمنستان معرفی نشده است.

ظهوری با تاکید بر اینکه بدون شک باید ظرفیت های همکاری استان زنجان و کشور ارمنستان احصا و متناسب سازی شود، تصریح کرد: تولید مشترک دو طرف یکی از موضوعات مهم همکاری می تواند قلمداد شود، همچنین فراهم سازی زمینه حضور و سرمایه گذاری ارامنه در استان زنجان به صورت مشترک نیز می تواند نتایج مطلوبی را در پی داشته باشد.
انتهای پیام/الف.میم

تماس با اتاق بازرگانی زنجان

۴ – ۳۳۴۶۳۷۷۰ – ۰۲۴
۳۳۴۶۳۷۷۷ – ۰۲۴
irdirector@zccima.ir
بزرگراه گاوازنگ - مجتمع ادارات ،روبروی برق منطقه ای- اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان
لینک شبکه های اجتماعی :
  

نقشه دسترسی به اتاق بازرگانی زنجان

دسترسی به اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…