رییس اتاق بازرگانی زنجان در برنامه تلویزیونی مطالبه شبکه اشراق:

تشکیل شرکت هلدینگ کشاورزی و پایانه صادراتی می‌تواند توسعه صنایع تبدیلی و صادرات محصولات کشاورزی را به دنبال داشته باشد

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی زنجان، علی یگانه فرد رییس اتاق بازرگانی زنجان در برنامه زنده مطالبه شبکه اشراق با با تبریک روز ملی صادرات به صادرکنندگان استان و کشور، اظهار کرد: در بسیاری از موارد استان زنجان رتبه نخست و برتر را در تولید محصولات کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته نقشه راه تجارت خارجی استان به همت اتاق تدوین شده و چندین جلسه شورا به موضوع محصولات بخش کشاورزی اختصاص داشته است، تصریح کرد: در استان زنجان شرکت بزرگ مدیریت صادرات وجود ندارد و هلدینگ کشاورزی باید شکل گیرد، در این زمینه بخش خصوصی با حمایت دولت می‌تواند ورود کرده و زیرساخت ها باید در این زمینه آماده باشد.

رییس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه ۶۸ نوع محصول زراعی و ۲۱ نوع محصول باغی و تعداد زیادی از محصولات گیاهی در استان زنجان تولید می‌شود، گفت: تولید برخی از محصولات چون سیر و زیتون در استان ما یک ظرفیت است اما استفاده نکرده ایم، اما همدان در بحث تولید سیر شهرک تخصصی ایجاد کرده و اصلاح کشت آن را پیگیری کرده که ما نیز برای صادرات سیر استان باید در مسیر اصلاح کشت آن و تولید بازار پسند حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه کتاب توانمندی تولیدی و صادراتی محصولات کشاورزی استان با همکاری جهاد کشاورزی و اتاق تدوین شده است، گفت: عمده مشکل ما نبود پایانه صادراتی محصولات کشاورزی است.

یگانه فرد با تاکید بر اینکه سم‌ و کود یک موضوع مهم در تولیدات محصولات کشاورزی است، ابراز کرد: نظارت در این بخش کم بوده و در مواردی بسیاری از محصولات صادر و برگشت خورده، در این زمینه
آزمایشگاه تخصصی باید بوده و زنجیره کامل باشد.

رییس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه در ابتدا باید اصلاح کشت محصول بر اساس نیاز مشتری تولید و سپس پایانه صادراتی با حضور شرکت های مدیریت صادرات برای تکمیل زنجیره بخش کشاورزی صورت گیرد که در انبار و سردخانه سورت و بسته بندی شود.

وی با اشاره به برخی از ظرفیت های تولیدی و صنایع تبدیلی همچون بحث ورود گندم به استان و تبدیل آن به آرد و صادرات ، گفت: ظرفیت های ما زیاد اما استفاده لازم از آن نمی شود.

رییس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه در مطالعات اولیه ۶ ماهه و کار کارشناسی در نقشه راه تجارت خارجی ۱۱ هدف و کشور استان برای صادرات در نظر گرفته شده که در عمده این اهداف صادراتی محصولات کشاورزی در سبد صادراتی حضور دارد، تصریح کرد: به عنوان مثال در بحث زیتون و سیر بازار آن مشخص و نیازهای آن نیز استخراج شده و میزان صادرات و واردات و مصرف آن از کشورهای مختلف و ایران نیز استخراج شده است.

یگانه فرد ادامه داد: حضور موثری در نمایشگاه ها نیز شناسایی شده اما موضوع شیوع ویروس کرونا هیات های تجاری و نمایشگاه ها را دچار وقفه کرده که الیته نخستین هیات تجاری از استان تا ۱۵ روز دیگر به ارمنستان سفر خواهد کرد.

رییس اتاق بازرگانی زنجان در صورت تشکیل شرکت هلدینگ حوزه کشاورزی عمده مشکلات در این حوزه حل خواهد شد، اظهار کرد: پایانه صادراتی محصولات کشاورزی نیز تاثیر بسزایی در حل مشکلات این حوزه به دنبال خواهد داشت.

تماس با اتاق بازرگانی زنجان

۴ – ۳۳۴۶۳۷۷۰ – ۰۲۴
۳۳۴۶۳۷۷۷ – ۰۲۴
irdirector@zccima.ir
بزرگراه گاوازنگ - مجتمع ادارات ،روبروی برق منطقه ای- اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان
لینک شبکه های اجتماعی :
  

نقشه دسترسی به اتاق بازرگانی زنجان

دسترسی به اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…