رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در دیدار رییس جمهور مطالبات و انتظارات فعالان اقتصادی و بخش خصوصی را مطرح کرد

استقبال مسولان از بیان دیدگاه های بخش خصوصی و مطالبات و انتظارات توسط رییس اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی زنجان علی یگانه فرد رییس اتاق زنجان در جلسه دیدار رئیس جمهور با نخبگان با اشاره به مطالبات، انتظارات و پیشنهادات بخش خصوصی در جهت توسعه استان، اظهار کرد: طی سال های گذشته استان ما شاهد سفر مسئولان و مقامات مختلف کشوری به استان بوده و در سفرها طرح‌هایی به تصویب رسیده که برخی بدون اقدام مانده است.

وی با اشاره به اینکه عدم تحقق مصوبات در اذهان عمومی تاثیرات منفی از خود به جای می‌گذارد، افزود: در همین راستا درخواست ما این بوده تا تصویب مصوبات با قید زمان و ساز کارهای اجرایی باشد تا برکات سفر ملموس شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در ادامه پتانسیل ها و ظرفیت های موجود استان را مورد تاکید خود قرار داد و گفت: ایجاد پارک لجستیک شمالغرب در زنجان در سال ۱۳۹۳ به تصویب رسیده ولی تاکنون عملیاتی نشده است.

یگانه فرد تصریح کرد: ایجاد مرکز آماد و پشتیبانی در استان تحول در ارزش افزوده محصولات تولیدی، اشتغال، راه‌اندازی انبارهای عمومی، سرخانه‌ها و باراندازها را با خود به همراه دارد.

وی با بیان اینکه طرح منطقه ویژه اقتصادی زنجان از دیگر مصوبات در سفرهای دولت‌های قبلی است، ادامه داد: اختصاص یک هزار هکتار در کنار فرودگاه زنجان با ایجاد امکانات زیر ساختی در توسعه صادرات، ورود فناوری‌های نوین و ارتقای کیفیت تولیدات و سایر موارد نقش مهمی دارد و تعیین تکلیف مدیریت مجموعه از خواسته‌های مهم به شمار می‌رود.

یگانه فرد با اشاره به اینکه فرودگاه زنجان از ظرفیت‌هایی است که بلا استفاده مانده است، تصریح کرد: جذب و هدایت سرمایه‌گذاری هلدلینگ‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری در طرح‌های اولویت دار بر اساس سند آمایش مثل صنایع پاک و زنجیره‌های بزرگ مقیاس باید مورد توجه قرار گیرد که بر این اساس ۱۷ طرح اولویت‌دار توسط اتاق بازرگانی استان احصا شده است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان تاکید کرد: صنایع آلاینده به اندازه کافی به استان تحمیل شده و امید است تا در آینده شاهد حضور صنایع پاک در استان باشیم.

وی به افزایش ۷۰ درصدی هزینه‌های تولید اشاره کرد و گفت: این در حالی است که سقف تسهیلات بانکی ثابت مانده و ارائه تسهیلات ارزان به واحدهای تولیدی از انتظارات بخش خصوصی به‌شمار می‌رود.

یگانه فرد مشکلات صدور پروانه اکتشاف و افزایش سین توسعه معادن را چالش‌های از بخش معدن در حال حاضر در استان عنوان کرد و افزود: از بین ۴۲۳ معدن حدود ۸۱ معدن غیر فعال است و اکتشافات معدنی و ایجاد واحدهای فرآوری نیاز به تسهیل گری و مانع زدایی از قوانین مخل حوزه معدن دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان یادآور شد: احیای واحدهای راکد در دستور کار بوده و پروژه پتروشیمی با حجم بالای سرمایه گذاری و ظرفیت اشتغال همچنان در انتظار تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی است.

وی با بیان اینکه برای محقق شدن صادرات یک میلیارد دلاری از استان باید قوانین دست و پاگیر در داخل برطرف شود، گفت: در خارج از کشور نیز صادرکنندگان در نقل و انتقالات مالی مشکلات جدی دارد.

یگانه فرد خاطرنشان کرد: سد مشمپا از سدهای مهم استان استان است که مطالعات آن به قبل از انقلاب برمی‌گردد و تا کنون به بهره‌برداری نرسیده است و در بخش حق آبه زنجان از رودخانه قزل اوزن استان زنجان مورد اجحاف قرار گرفته و با ادامه این روند، در سال های آتی با مشکل تامین آب مواجه خواهد شد.

رییس اتاق بازرگانی زنجان که به عنوان پارلمان بخش خصوصی در این جلسه در حضور رییس جمهور سخن می‌گفت اشاره ای به سایر حوزه های پرظرفیت استان زنجان در بخش های مختلف دیگر نیز داشت که مجموع سخنان ایشان با استقبال بسیار خوبی از سوی مسولان امر روبرو شد.

انتهای پیام/الف.میم

تماس با اتاق بازرگانی زنجان

۴ – ۳۳۴۶۳۷۷۰ – ۰۲۴
۳۳۴۶۳۷۷۷ – ۰۲۴
irdirector@zccima.ir
بزرگراه گاوازنگ - مجتمع ادارات ،روبروی برق منطقه ای- اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان
لینک شبکه های اجتماعی :
  

نقشه دسترسی به اتاق بازرگانی زنجان

دسترسی به اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…