رئیس اتاق مشترک ایران و هند در وبینار تجاری با اتاق بازرگانی زنجان:

فرصت خوبی برای حضور فعالان اقتصادی استان زنجان در بازار کشور هند وجود دارد/ همکاری ویژه اتاق مشترک ایران و هند جهت راهنمایی فعالان اقتصادی

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی زنجان، وبینار مشترک اتاق بازرگانی زنجان و اتاق مشترک ایران و هند با هدف بررسی نحوه تجارت و همکاری اقتصادی با این کشور در سالن جلسات شهید شهریاری اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

ابراهیم جمیلی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و هند در این جلسه با اشاره به اینکه شرکت ها جهت صادرات محصول خود باید بازار کشور هند را جهت صادرات محصولات خود بررسی همه جانبه ای نمایند، اظهار کرد: اتاق مشترک ایران و هند این آمادگی را دارد تا در این زمینه با شرکتهای صادراتی همکاری و آنها را راهنمایی نماید.

وی با بیان اینکه کیفیت، استاندارد، بسته بندی و مقایسه محصولات تولیدی با قیمت های جهانی از جمله ارکان مهم صادرات محصول به کشور هند می باشد، خاطرنشان کرد: کشور هند دارای جمعیت یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون نفری بوده و بازار مصرف بسیار مطلوبی پیش روی فعالان اقتصادی قرار دارد.

جمیلی با بیان اینکه اتاق مشترک ایران و هند در آینده نزدیک راه اندازی دفتر تجاری ایران در این کشور و حضور رایزنان بازرگانی را در دستور کار خواهد داشت، گفت: اعضای اتاق ایران و هند می توانند از اپلیکیشن نمایشگاه مجازی که به زودی توسط این اتاق مشترک راه اندازی و به اشتراک گذاشته خواهد شد، استفاده نمایند .

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا برگزاری نمایشگاه‌ها را دچار وقف کرده است، افزود: میتوان هیئت تجاری از استان زنجان به کشور هند سفر و از ظرفیت های اقتصادی و همکاری دو طرف بازدید و اتاق ایران و هند این آمادگی را دارد تا در این زمینه با اتاق بازرگانی زنجان همکاری نماید.

وی با تاکید بر اینکه محصولات و پتانسیل های تولیدی باید به خوبی تبلیغات و شناخته شود و با همکاری اتاق بازرگانی زنجان اطلاع رسانی مطلوبی در آن صورت گیرد، تصریح کرد: فعالان اقتصادی استان زنجان باید با برنامه‌ریزی مطلوب در بازار کشور هند حضور پیدا کنند.

جمیلی با تاکید بر همکاری ویژه اتاق ایران و هند با اعضای اتاق بازرگانی زنجان و فعالان اقتصادی، گفت: تجارت به صورت تهاتری می‌تواند از سوی فعالان اقتصادی زنجان پیگیری شود و در ازای صادرات محصولات مختلف مواد اولیه مورد نیاز برخی از صنایع را نیز وارد نمایند که این مهم در اقتصاد کشور و استان تاثیرگذار می باشد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند با بیان اینکه ، برنامه ریزی و جدیت فعالان اقتصادی برای همکاری با کشور هند حائز اهمیت می باشد، تصریح کرد: یکی از راه های توسعه صادرات حضور در نمایشگاه ها بود اما کرونا و همچنین نوسانات دلار برنامه های این بخش را دچار اختلال کرده است، البته می توان با برنامه ریزی زمینه حضور هندی ها در نمایشگاه های استان را نیز فراهم کرد.

جمیلی با تاکید بر این که تجار هندی از تجربه خوبی برخوردار بوده و بازار ایران را نیز به خوبی می شناسند، خاطرنشان ساخت: چین، هند و روسیه در اولویت‌ همکاری کشور ایران هستند که همین مهم فرصتی برای افزایش روند تجارت با کشور هند پیش روی ما قرار داده است.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و هند ادامه داد: تجارت در حال حرکت به سوی دیجیتالی است و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی زنجان در این زمینه مطلوب بوده است و می‌توان همکاری‌هایی را در این بخش نیز صورت داد.

انتهای پیام/الف.میم

آخرین ویرایش در چهارشنبه, 17 آذر 1400 10:14

تماس با اتاق بازرگانی زنجان

۴ – ۳۳۴۶۳۷۷۰ – ۰۲۴
۳۳۴۶۳۷۷۷ – ۰۲۴
irdirector@zccima.ir
بزرگراه گاوازنگ - مجتمع ادارات ،روبروی برق منطقه ای- اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان
لینک شبکه های اجتماعی :
  

نقشه دسترسی به اتاق بازرگانی زنجان

دسترسی به اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…