چاپ کردن این صفحه
در جلسه مشترک ریاست اتاق بازرگانی زنجان با اتاق بازرگانی و صنایع “برست بلاروس” مطرح شد؛

دعوت از تاق بازرگانی زنجان و فعالان اقتصادی استان جهت حضور در همایش سالانه تجاری شهر "برست بلاروس"/ رئیس اتاق بازرگانی زنجان خبر داد: برنامه ریزی گسترش ارتباطات و همکاری های تجاری بین زنجان و بلاروس

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، جلسه مشترک ریاست اتاق بازرگانی زنجان با اتاق بازرگانی و صنایع “برست بلاروس” و رایزن بازرگانی سفارت ایران در بلاروس به صورت مجازی با محوریت بررسی زمینه های همکاری مشترک در آینده بین دو طرف برگزار شد.
علی یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان در ابتدای این جلسه با اشاره به ظرفیت های استان در بخش های مختلف تولیدی و صادراتی، اظهار کرد: فعالان اقتصادی در استان از توانمندی خوبی برای صادرات در زمینه های گوناگون برخوردار بود، در همین راستا معرفی شرکت های تولیدی و صادراتی استان زنجان و شهر برست بلاروس به یکدیرگ و همکاری در این بخش می‌تواند مثمرثمر و از نخستین موارد همکاری دو اتاق باشد.
وی با بیان اینکه پس از آشنایی با شرکت های و فعالان اقتصادی طرفین و شناخت از توانمندی های دو طرف می توان نسبت به اعزام هیات های تجاری و پذیرشی از دو طرف برای عقد قراردادهای کاری برنامه ریزی داشت، تصریح کرد: همچنین حضور در نمایشگاه های بین المللی دو طرف نیز می تواند از دیگر زمینه های گسترش همکاری تجاری باشد.
یگانه فرد با بیان اینکه استان زنجان در تولید و صادرات، ماهیان سردابی، بوقلمون، لبنیات، میوه و مواد غذایی و ... دارای ظرفیت می باشد، ابراز کرد: پوشاک، پارچه و کفش نیز می تواند از زمینه‌های همکاری دو طرف قلمداد شود.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تاکید بر آماده سازی اطلاعات تجاری و زمینه های همکاری دو طرف در نزدیک ترین زمان ممکن، گفت: با توجه به اینکه پوشاک و کشاورزی از علاقه مندی ها و ظرفیتهای مشترک شهر برست و استان زنجان است، می توان در این زمینه اقدام و فعالان را به یکدیگر متصل کرد.
وی با تاکید بر اینکه عملیاتی کردن نتایج جلسات و همکاری های تجاری به صورت جدی در اتاق بازرگانی زنجان دنبال می‌شود، ابراز کرد: برنامه ریزی برای حضور در همایش سالانه استان برست بلاروس در اتاق بازرگانی زنجان برنامه ریزی و دنبال می شود.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به نقش مهم سفارت و کنسولگری ها در توسعه روابط تجاری بین استان‌ها و کشور ایران با طرف های خارجی، اظهار کرد: انتظار داریم تا سفارت ایران در مینسک بلاروس در این زمینه هرچه بیشتر زمینه همکاری بین دو طرف را فراهم نماید.
خادم رایزن بازرگانی سفارت ایران در بلاروس نیز از آمادگی همکاری سفارت برای گسترش روابط تجاری بین استان زنجان و شهر برست بلاروس خبر داد و گفت: برنامه همکاری وآمادگی پذیرش هیات تجاری از استان زنجان به بلاروس از سوی سفارت دنبال خواهد شد.
در ادامه این جلسه النا پیونیک نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع شهر برست بلاروس نیز با اشاره به توانمندی ها و ظرفیت های تولیدی این شهر در بخش هایی از جمله مواد غذایی، لبنیات، پرورش دام و طیور، تولید شیر، غلات، مواد غذایی کودکان، گردشگری، کاشی و سرامیک و حوزه تولیدات لوازم خانگی و ... اظهار کرد: این شهر دارای 33 هزار کیلومتر مربع وسعت و جمعیت یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفری و هم مرز با لهستان و اوکراین است که به همین جهت در کریدور حمل و نقل و راه‌های دسترسی مطلوبی با امکاناتی همچون فرودگاه قرار دارد.
وی با استقبال از پیشنهاد اتاق بازرگانی زنجان برای برگزاری نمایشگاه های مشترک در شهرهای طرفین، گفت: شهر برست با ۱۳۰ کشور دنیا روابط تجاری دارد و فعالان اقتصادی ۳۲ کشور با ۵۲۰ میلیون دلار حجم سرمایه‌گذاری در این شهر حضور دارند.
پیونیک با اشاره به منطقه آزاد تجاری شهر برست بلاروس، از اعطای معافیت های مالیاتی، گمرکی و تجاری و ... به فعالان اقتصادی و مشوق های دیگر فعالان اقتصادی در این منطقه سخن گفت.
نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع برست بلاروس با بیان اینکه همایش سالانه تجاری شهر برست هر ساله برگزار می‌شود، اظهار کرد: در همین راستا از اتاق بازرگانی زنجان و فعالان اقتصادی این استان برای حضور در این همایش جهت آشنایی هر چه بیشتر طرفین و گسترش همکاری ها در روابط تجاری دعوت می شود.
انتهای پیام/الف.میم

We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…