رئیس اتاق بازرگانی زنجان در هفتادمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خبر داد

هدایت فعالان اقتصادی در مسیر برنامه های رشد اقتصادی استان برای دستیابی به تجارت و صادرات 1 میلیارد دلاری زنجان/ کسب رتبه چهارم استان در کشور در پایش محیط کسب و کار

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، هفتادمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان زنجان با حضور اعضا در محل سالن جلسات شهید شهریاری اتاق و همچنین با حضور برخی از اعضا جلسه در قالب ویدئو کنفرانسی با رعایت پروتکل های بهداشتی ستاد ملی کرونا برگزار شد.
در ابتدای این جلسه علی یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان با تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع)، اظهار کرد: هرساله در راستای ارائه خدمات تخصصی و رشد توسعه کسب و کار و حمایت از فعالان اقتصادی بر اساس ماموریت و وظایف ذاتی، اتاق برنامه های خود را تدوین می کند که امسال نیز جهت همراهی با برنامه های استان ، برنامه های اتاق همراستای رشد اقتصادی تدوین شد که امید است قدم های مناسبی در کنار مسولان در این حوزه برداشت.
وی با بیان اینکه عمده برنامه های اتاق در این حوزه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارحی،فعال سازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل،کمک به بهره برداری منطقه ویژه اقتصادی است، گفت: استفاده و فعال سازی ظرفیت های مغفول مانده در حوزه های مختلف اقتصادی استان نیز از دیگر برنامه های اتاق می باشد.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه نقشه راه صادراتی استان سال گذشته تدوین شد و برای سال 1401 به روزرسانی می شود، خاطرنشان کرد: در این راستا مطالعه 15 کشور همسایه آغاز شده و 6 رقم کد گمرکی محصولات مورد نیاز کشور که امکان تولید در استان دارد نیز احصا می شود.
یگانه فرد با اشاره به مطالعه جهت شناسایی واسطه های تجاری کشورهای هدف و آماده سازی زمینه جهت همکاری با بهره برداران، فعالان اقتصادی و صادرکنندگان که علاقه مند به صادرات و بازار جدید هستند، افزود: هدایت فعالان اقتصادی در این مسیر برای دستیابی به تجارت و صادرات 1 میلیارد دلاری استان نیز در این راستا پیگیری می شود.
وی در ادامه با اشاره به نتیجه پایش محیط کسب و کار در پائیز 1400 که با همکاری اتاق اصناف، تعاون و اتاق بازرگانی صورت می گیرد به مشارکت 82 واحد در این طرح اشاره کرد و افزود: در این طرح نمره استان 5.50 و رتبه چهارم را کسب کردیم که در این طرح در تابستان رتبه پنجم و در بهار سال جاری رتبه هفتم را داشتیم.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به آماده سازی تقویم پیشنهادی برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو در سال 1401 جهت پیگیری مشکلات و موارد بخش خصوصی، اظهار کرد: برای دستور جلسات و موضوعات نیز با تمام ادارت و تشکل ها و مدیران بخش خصوصی مکاتبه شده تا با جمع بندی نظرات با برنامه حرکت شود.
یگانه فرد همچنین با اشاره موضوع جلسه شورا در برگشت برخی از محصولات کشاورزی، گفت: البته این مهم از تولیدات استان نبود اما به دنبال اصلاح فرآینده های تولید و همچنین کود و سم و مشکلات این بخش است که با سلامتی مردم مرتبط است، هرچند نگرانی در استان در این باب وجود ندارد اما استاندارد مشخص در این بخش می تواند تضمین سلامت مردم و باشد و مشکلاتی در این بخش پیش نیاید.
در ادامه این جلسه گزارش اختصاصی اتاق بازرگانی زنجان در رابطه با موضوع سموم و کود محصولات کشاورزی و راهکارها و پیشنهادات ارائه شد.
مهدی رنگ رونا عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان و رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان نیز در این جلسه با بیان اینکه موضوع برگشت برخی از محصولات صادراتی با هجمه های تبلیغی بسیار زیادی همراه بود که موجب آسیب به صادرات برخی از محصولات کشاورزی در مقطعی شد و با آب وتاب زیادی مطرح شد، اظهار کرد: این در حالی است که این موضوع در دنیا چیز جدیدی نیست کما اینکه محصولات برخی از کشورها چون نارنگی ترکیه نیز به همان دلیل برگشت محصولات ایران از روسیه برگشت خورده بود.
وی با بیان اینکه در موضوع برگشت محصولاتی چون فلفل دلمه ما طبق اعلام روسیه نوع کشت و بستر کشت باید اعلام شود تا میزان سموم و کشت و بذر مشخص و بر اساس آن سازمان قرنطینه مجوز صادر کند، گفت: این پروسه از سوی وزارت خارجه و وزارت جهاد و سازمان قرنطینه در کش و قوس بوده و اطلاع رسانی درستی صورت نگرفته بود که البته در کشور ما این سامانه وجود ندارد و می توان از همین امروز استارت آن را زد و در استان زنجان به عنوان استان پایلوت آن را اجرایی کرد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه در مجموع در این موضوع مشکل خاصی نبود و روسیه صرفا درخواست اعلام سمومی کرده بود که آنها را نمی شناخت و خود محصول مشکل خاصی نداشت و عاری از الودگی بوده است، افزود: اما میتوان با اقداماتی برای محصولات خود شناسنامه سلامت صادر کرد تا از مشکلات این چنینی جلوگیری نمود.
در ادامه فعلان اقتصادی استان زنجان در حوزه کشاورزی نیز دغدغه های خود را بیان نمودند و برای عبور از مشکلات در حوزه صادرات محصولات کشاورزی، سم و کود، نحوه توزیع آن و فرآیندهای آن راهکارها و پیشنهادات خود را ارائه دادند .

آخرین ویرایش در دوشنبه, 09 اسفند 1400 11:19

تماس با اتاق بازرگانی زنجان

۴ – ۳۳۴۶۳۷۷۰ – ۰۲۴
۳۳۴۶۳۷۷۷ – ۰۲۴
irdirector@zccima.ir
بزرگراه گاوازنگ - مجتمع ادارات ،روبروی برق منطقه ای- اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان
لینک شبکه های اجتماعی :
  

نقشه دسترسی به اتاق بازرگانی زنجان

دسترسی به اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…