رئیس اتاق بازرگانی زنجان خبر داد

تجارت با 11 کشور به عنوان اهداف صادراتی استان در سال 1400/ برنامه نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان در چهار فصل طی سال جاری عملیاتی می شود

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، علی یگانه فرد رئیس اتاق بازرگانی زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر تجاری سفیر ارمنستان به زنجان و تقدیر از اصحاب رسانه استان و صدا و سیما در پوشش خبری و تصویری این جلسه، اظهار کرد: امید است با توجه به اینکه ارمنستان هدف چهارم تجارت استان می باشد، از ظرفیت ایجاد شده تجاری در ارمنستان استفاده بهینه صورت گرفته و آن را ارتقا دهیم.
وی با بیان اینکه در راستای هدفمند کردن تجارت خارجی استان و توسعه آن، سال گذشته نقشه راه تجارت خارجی استان به همت اتاق تدوین و در استان به تصویب رسید، تصریح کرد: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا، اعزام و پذیرش هیات های تجاری با مشکل مواجه و به تبع آن بخشی از نقشه راه را نیز با مشکلاتی مواجه نمود.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی نقشه راه تجارت خارجی استان طی سال 1400 در چهار فصل سه ماهه از سوی اتاق تدوین شده، گفت: اعزام و پذیرش، حضور در نمایشگاه های خارجی و برگزاری نمایشگاه در استان و هرچه که به توسعه تجارت خارجی استان کمک نماید در این برنامه دیده شده است.
یگانه فرد با اشاره به اینکه در فصل نخست برنامه عملیاتی نقشه راه برگزاری جلسات مشترک با اتاق های مشترک ایران و یونان، ایران و عمان، سفر سفیر ارمنستان و دیگر جلسات مشترک صورت گرفته است، ابراز کرد: استفاده از ظرفیت های پارک های علم و فناوری و دانشگاه و همچنین استفاده از ظرفیت شهرک جواهر سازی ارمنستان در صادرات مجدد محصولات تولیدی فعالان صنایع دستی استان می تواند از زمینه های همکاری با این کشور در آینده باشد.
وی با بیان اینکه در فصل نخست همچنین مشکلات صادرکنندگان زنجانی در تجارت با کشور سوریه نیز پیگیری شد، خاطرنشان کرد: در جلسات و وبینارهای مشترکی که با اتاق ایران و یونان برگزار شد بحث صنایع غذایی و برندینگ آن و صادرات مجدد از این کشور به مقاصد دیگر بررسی شده است.
رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه در برنامه عملیاتی سه ماهه دوم، اعزام هیات تجاری به کربلای معلی، دعوت از سفیر اربکستان، کنیا، ویتنام و رایزن بازرگانی ترکیه در تبریز برای سفر به استان زنجان و جلسات با رایزنان اقتصادی کشورهای هدف برنامه ریزی شده است، افزود: اعزام یک هیات تجاری در سطح عالی به کشور چین برای گسترش همکاری ها نیز از اهداف و برنامه های سه ماهه دوم نقشه راه تجارت خارجی استان است.
یگانه فرد در ادامه با بیان اینکه 11 کشور در سال 1400 به عنوان اهداف صادراتی و کشورهای دارای اولویت همکاری با استان زنجان انتخاب شده‌اند، تصریح کرد: این کشورها شامل هند، آفریقای جنوبی، قزاقستان، ازبکستان، ارمنستان، اندونزی، عمان، ویتنام ،پاکستان، بنگلادش و روسیه است.
وی با بیان اینکه یکی از اهداف برنامه نقشه راه تجارت خارجی استان حفظ بازار کشورهایی است که صاردات از استان به آنها صورت می گیرد، اظهار کرد: ترکیه، عراق و افغانستان سه کشوری است که در راستای حفظ و گسترش بازارهای صادارتی در آن ذیل نقشه راه اقدام خواهد شد.
انتهای پیام/الف.میم

تماس با اتاق بازرگانی زنجان

۴ – ۳۳۴۶۳۷۷۰ – ۰۲۴
۳۳۴۶۳۷۷۷ – ۰۲۴
irdirector@zccima.ir
بزرگراه گاوازنگ - مجتمع ادارات ،روبروی برق منطقه ای- اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان
لینک شبکه های اجتماعی :
  

نقشه دسترسی به اتاق بازرگانی زنجان

دسترسی به اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…