فعالان اقتصادی استان زنجان از مشکلات تولید و تجارت در حضور وزیر صمت سخن گفتند

از غلط بودن قیمت گذاری دستوری در بورس کالا تا مشکلات تامین مواد اولیه و تصمیم گیری پشت درهای بسته برای فعالان اقتصادی در حضور وزیر صمت در اتاق بازرگانی زنجان

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، فعالان اقتصادی استان در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان که با حضور سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، نسبت به بیان مشکلات، مطالبات، انتظارات و پیشنهادات خود سخن گفتند.

در این جلسه موضوعات متعددی از سوی فعالان اقتصادی استان زنجان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت که از آن جمله می توان به حل مشکلاتی از قبیل تغییر تعرفه های گمرکی، حقوق بازرگانی، کاهش عوارض وارداتی و استرداد مالیات های صادراتی، نرخ سود تسهیلات تولیدی و نحوه ثبت سفارش و تخصیص مواد و موانع دیگر اشاره کرد.

موضوعاتی از جمله ایجاد اشتغال از سوی واحدهای معدنی، اکتشافات معدنی با وجود 40 میلیارد تن ماده معدنی قطعی ، بخشنامه های مخل معدن از جمله گون و عدم پاسخ به استعلامات، آمادگی معدن کاران برای بیابان زدایی، تشکیل کنسرسیومی برای واردات ماشین آلات مورد نیاز معدن، تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی از جمله واحدهای نساجی، پنجره واحد، قیمت گذاری غلط شرکت تهیه تولید در بورس کالا،پرونده ورود موقت و برگشت مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد.

همچنین موارد دیگری از جمله علاقه مندی واحدهای پتروشیمی برای تولید ماشین آلات داخل، قیمت بالای مواد اولیه خریداری شده از خارج از کشور، مشکلات و بروکراسی های اداری در وزارت خانه صمت، تصمیم گیری پشت درهای بسته برای فعالان اقتصادی، ناهماهنگی بین وزارت خانه صمت، بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت و گمرک، مشکلات متعدد اصناف و اتحادیه ها در بخش های مختلف، ارائه تسیهلات بانکی و سرمایه در گردش به واحدهای تولیدی و ... نیز در این جلسه از سوی حاضران مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/الف.میم

آخرین ویرایش در یکشنبه, 30 آبان 1400 12:44

تماس با اتاق بازرگانی زنجان

۴ – ۳۳۴۶۳۷۷۰ – ۰۲۴
۳۳۴۶۳۷۷۷ – ۰۲۴
irdirector@zccima.ir
بزرگراه گاوازنگ - مجتمع ادارات ،روبروی برق منطقه ای- اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان
لینک شبکه های اجتماعی :
  

نقشه دسترسی به اتاق بازرگانی زنجان

دسترسی به اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…