معاون وزیر اقتصاد در نشست تخصصی با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی زنجان:

فضای سرمایه‌گذاری نسبت به جایگاهی که در آن قرار دارد باید به وضعیت بهتری برسد

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی زنجان، نشست تخصصی هم اندیشی اقتصادی با حضور معاون محترم وزیر اقتصاد و رییس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران در محل سالن جلسات شهید شهریاری اتاق بازرگانی زنجان برگزار شد.

علی فکری در جمع فعالان این‌ حوزه در استان زنجان، با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در استان زنجان وجود دارد، اظهار کرد: استان‌ها باید بتوانند از آن چیزی که در مرکز اتفاق می‌افتد، نهایت استفاده و بهره‌مندی را داشته باشند.

وی با اشاره به عمده اهداف اقتصادی که دنبال می‌شود، تصریح کرد: فضای سرمایه‌گذاری نسبت به جایگاهی که در آن قرار دارد باید به وضعیت بهتری برسد.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با تاکید بر اینکه اقدامات منسجمی در حال انجام است، ادامه داد: میان فعالان اقتصادی و تصمیم‌گیران سیاسی در مرکز باید تعامل بیشتری برقرار باشد تا بتوانیم به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.

وی افزود: به تازگی مسئولیت کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عراق به وزارت امور اقتصادی و دارایی واگذار شده است؛ باید بتوانیم طراحی‌های داشته باشیم که هم صورت مسئله را بدانیم و هم در کارها بیش از پیش موفق عمل کنیم.

فکری با اشاره به کاهش آمار صادرات و تجارت میان ایران و عراق، بیان کرد: علت کاهش آمار کلی تجارت ایران و عراق، به دلیل کاهش صادرات گاز است و در حال حاضر این‌ موضوع به دیگر حوزه‌های اقتصادی و صادراتی ارتباط ندارد. 

وی در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری سرب‌ و روی در شمال شرق عراق، تصریح کرد: باید مدلی طراحی کنیم که مدل صادرات دانش فنی باشد؛ چرا که ما سرمایه چندانی برای سرمایه‌گذاری‌های کلان در عراق را نداریم؛ اما می‌توانیم از ابزارها و سرمایه‌های عراقی برای هدایت به سمت دانش فنی ایرانی استفاده کنیم تا در آن بخش از ظرفیت‌ها استفاده شود.

فکری با بیان اینکه ایجاد شهرک‌های صنعتی مشترک با عراق آغاز شده است، اضافه کرد: در این خصوص پیشنهادهای عملیاتی در حال طراحی است. می‌خواهیم در مناطق مرزی شهرک‌هایی ایجاد کنیم که شرکت‌هایی از استان‌های مختلف در این شهرک‌های مشترک، پایه‌گذاری شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه به دلیل موقعیت خاصی که در جهان وجود دارد، رقابت میان کشورها را شاهد هستیم، عنوان کرد: ما در جنگ اقتصادی هستیم و باید شرایط را متناسب با این مسئله پیش ببریم؛ باید این جنگ اقتصادی که در آن قرار داریم را درک کنیم و برای به ثمر نشستن و پیروز شدن در آن برنامه‌ریزی کنیم.

فکری با بیان اینکه تمایل کشورهای دنیا به سرمایه‌گذاری اقتصادی با ایران در حوزه‌های مختلف افزایش یافته است، افزود: بخش زیادی از عملیاتی شدن و به نتیجه رسیدن این علاقه‌مندی‌ها به خود ما بستگی دارد که بتوانیم ظرفیت‌های موجود را فعال کرده و موانع داخلی را رفع کنیم.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه باید بخش‌های مختلف دولت و نظام به صورت هماهنگ برای عملیاتی کردن ظرفیت‌های موجود در حوزه سرمایه‌گذاری حرکت کنند، یادآور شد: حرکت به سمت استان‌ها و صنایعی که زمینه را برای جذب سرمایه‌گذاری آماده کرده‌اند، در دستور کار است.

انتهای پیام/الف.میم

تماس با اتاق بازرگانی زنجان

۴ – ۳۳۴۶۳۷۷۰ – ۰۲۴
۳۳۴۶۳۷۷۷ – ۰۲۴
irdirector@zccima.ir
بزرگراه گاوازنگ - مجتمع ادارات ،روبروی برق منطقه ای- اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان
لینک شبکه های اجتماعی :
  

نقشه دسترسی به اتاق بازرگانی زنجان

دسترسی به اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی زنجان

Top
We use cookies to improve our website. By continuing to use this website, you are giving consent to cookies being used. More details…